"Yes, we are a river town." On the banks of the Mississippi between Keokuk and Hannibal, Mark Twain’s birthplace, residents are proud that life here – characterised by a love of hunting, fishing, drinking and riding motorcycles – is a little rough, but in a good-humoured way. The owner of a nightclub that is certainly not a strip club knows how to keep men reasonable. This is an area where people still care about one another.
This documentary weaves personal stories and references to the history and character of the region – hit by huge flooding in 1993 – through the river landscape with its woods and bridges, trains, cargo ships and factories. A shy pole dancer and her boyfriend are expecting their first child; a biker wears armbands as a reminder of a tragic accident; others relate anecdotes or talk about problems of vacant buildings and not enough work. An unusual portrait of an almost mythical America.