A Loaf of Bread
Young prisoners try to steal bread from a Nazi train. An adaptation of a story by Arnošt Lustig, Němec's very first film can be seen as a prelude to his feature debut Diamonds of the Night (1964). As Němec said, “in Loaf the boys are planning to escape and need bread, and Diamonds captures their escape”.