Outfitumentary
Starting in 2001, performance artist K8 Hardy, filmed her outfit with a miniDV camera, on a tripod or held by visitors, on an almost daily basis. For well over a decade (until her camera died in 2012) she created self-portraits while she developed into a young, lesbian feminist as she came of age.
Using this, in principle simple, idea, a great deal of patience, perseverance and plenty of exhibitionism K8 Hardy provides something more than merely a record of her clothes. Because who is this wearer and what do the recordings tell us about her identity, gender and how she views herself? The soundtrack consists of ambient sounds or an eclectic musical mix that changes day by day just like her outfits and mood. She is both a hipster and a bag lady, and wears the granny look with as much flair as her birthday suit; men’s clothing just as easily as women’s. You won’t find a simple T-shirt in this exceptional dresser’s closet though.