In Nuytten/Film, camerawoman Caroline Champetier (Holy Motors, Des hommes et des dieux) questions him about this decision and the craft which Nuytten regards as "thankless" because it does not get much recognition. Yet Champetier’s film is not a portrait of a bitter man. He consciously decided to stop, primarily because he felt encapsulated, too much part of a machine. As a result he no longer felt free and there was no space to experiment, which he liked doing. Nuytten is a real craftsman, as is emphasised by Champetier as she films him laying a parquet floor.