A mysterious woman wanders a contemporary, American wild-west landscape. She proves to be criss-crossing the scorching hot desert taking in the typical diners and photo-opportunity motels inhabited by an alternating group of 'birds of paradise'. But what is she looking for? Her surrealist experiential quest brings danger and fear, but also wonderment and love. Not a word is said in this sensitive art film that plays with the biblical story of the Virgin Mary and her journey to Bethlehem in search of somewhere to bear Jesus.
With her background as a dancer, choreographer and maker of delightful short fashion films, Celia Rowlson-Hall has now created stylishly shot body dialogues, as eloquent as spoken words. The director plays the protagonist in her feature film debut. Although entirely unique, the film refers to classic Hollywood elements at various levels, from the characteristic locations to the film noir-like shadows.