Girls Lost
Secondary school is hell for friends Kim, Momo and Bella. They are commonly referred to as ‘lesbos’ and ‘ugly cunts’ and don’t seem capable of standing up for themselves or each other. However, the tide magically turns when they plant a mysterious seed that grows a special flower with nectar that allows them to turn into boys at night. What is it like to live as ‘the stronger sex'? Whereas Bella and Momo are mainly happy to have more balls during the day which reduces the bullying a bit, Kim definitively discovers that she is a girl in the wrong body. How does the change of perspective and their temporary metamorphosis affect their friendship’s dynamic and contact with other young people? Magical-realist fairy tale about gender identity based on the prize-winning young-adult novel Pojkarna by Jessica Schiefhauer.