Roger and Me
In 1989, Roger Smith was chairman of General Motors and Michael Moore was making his first documentary. Moore used his camera to pursue the man responsible for relocating 30,000 jobs to the cheap labour country of Mexico, leading to the complete ruin of Moore’s hometown, Flint.
While Smith takes to his heels every time Moore comes near, the filmmaker documents the devastating consequences of capitalism with equal doses of satire and bile. Humour turns out to be a highly effective weapon in the struggle against social injustice. Activist Moore doesn’t shy away from the use of clever editing and a loose interpretation of chronology to emphasise his case, wittily harvesting outrage from corporate and right-wing America.