Fashion House Marga Weimans
Just as Marga Weimans (1970) was about to graduate in public administration, this native of Rotterdam decided to change course and focus on realising her dream: to become a fashion designer. Or more specifically, to develop experimental creations transcending fashion. Without conforming to the existing boundaries of haute couture, she has succeeded in creating trends in both the fashion and art worlds.
This candid portrait follows Weimans during a turbulent, successful year in which dreams sometimes clash with reality. She creates a retrospective exhibition for the Groninger Museum, presents a new collection at FashionWeek Amsterdam and also undergoes significant personal growth.
The camera in her wake, Weimans travels to the interior of Surinam. Footage of Weimans’ daily activities is intercut with modified, colourful (archive) footage of Surinam, symbolising Weimans’ inspiration and family history.