Working to Beat the Devil
Opening with, ‘There must have been some strange error in these experiments, the solution must have been too strong’, this deeply cinematic incantation shows that nothing could be more wrong. Conjuring up Shelley’s Frankenstein, the natural history films of Jean Painlevé, and speaking in the words of Darwin, the film instils a quiet yet powerful sense of wonder in rediscovering the wild shapes of nature.