I'm Not Him
Nihat is a restaurant cleaner and leads the trivial life of a bachelor, in which regular outings with his friends and a prostitute are the sole, sad highlights. Until, that is, he starts an affair with his new colleague Ayse, an attractive young woman whose husband is serving ten years in prison. Nihat (Ercan Kesal, who played the lead in Once Upon a Time in Anatolia) discovers he looks uncannily like her husband, and in her new relationship Ayse grasps the opportunity to do everything she never used to be able to with him.
The story, loosely based on Hitchcock's Vertigo, is presented in a cool, slightly absurdist way using calm, carefully framed and styled shots, and minimal, yet spot-on dialogue.