Gli immacolati
The maker rebuilt a detailed scale model of the place where a gypsy camp was torched. A voice-over tells the story of a girl who falsely accused two Roma men of rape. Animation for adults, but it remains real. A murky story told in all its horrifying detail. Screens before EU 013, The Last Frontier.