Finsterworld
Despite the radiant summer weather that bathes the landscape of Finsterworld all the time, this is a dark fairy tale about the German identity and past. This fluent ironic comedy written by Frauke Finsterwalder with her husband, Swiss writer Christian Kracht, is about loneliness, marginalisation and everyday fascism. Yet positive reviews in the homeland speak of a feast of recognition.
In a suburban idyll that, as always, is too good to be true, Finsterworld introduces several average German citizens of different ages. A pedicurist on his way to his favourite client is stopped by an all-too-pleasant policeman, a married couple sets off in their luxury car for Paris while their snobbish son goes on a school excursion to a concentration camp. Meanwhile, the policeman’s girlfriend, whom he considers an ambitious pseudo-artist, is busy making a documentary, obviously without seeing what is right in front of her eyes.