Designed Realities: Production Designer Carol Spier
Carol Spier has been active in the film world as a production designer for 30 years. For instance, she worked on many films by David Cronenberg, including Eastern Promises (2007), eXistenZ (1999) and Videodrome (1983). Spier is interviewed by Timo de Rijk, who presently occupies the Premsela Chair in Design Cultures at the VU University in Amsterdam. The lecture is being organised in collaboration with Premsela, the Netherlands Institute for Design and Fashion.