Confiseries et jouets
Vivement le Cinéma (Jérôme Prieur)
This documentary situates the start of filmhistory a century before the Lumières. Without Robertson, Reynaud, Plateau, Muybridge and Marey: would there be cinema?
A slow animation of photographs turns into a reenactment, based on the stenographed dialog as published on shortly after the encounter in the Le Journal Illustré. The interview with the celebrated scientist Chevreul moved from biology, to impressionism, daredevil balloonists and the art of growing old.