La BM du Seigneur
The coarse inhabitants of a trailer park in Beauvais, to the north of Paris, play themselves in this docufiction with unexpectedly surrealistic moments. The everyday life of Fred Dorkel and his friends is made up of driving between the caravans, making bonfires and stealing BMWs.
All of this changes drastically when one day Fred finds a white dog in a caravan. From then on, he is no longer the old Fred. He regards the mysterious dog - and the religious revelation he experiences - as an opportunity to change his life. To the total confusion of his friends, he can no longer steal. They don’t accept such ‘strange’ behaviour.
Just as in his short No More Bones to Pick, and with stupefying camera work, Hue (who also has gypsy blood), underlines the spiralling violence and the uncertain future of this enlightened man who dares to break with his community. Hue makes use of many unusual camera angles and bright back-lighting to portray Fred’s skewed point of view.