End of Animal
Just as in his previous, short film, Don’t Step out of the House!, in his low-budget feature debut, Jo Sung-Hee investigates human vulnerability and the fear of intruders. For the pregnant Sun-Young, the taxi ride to her birthplace, Taeryong, takes a bizarre turn when a passenger gets in who seems to know everything about her and the driver. He starts counting down and when he reaches zero, everything goes black.
When Sun-Young wakes up on her own in the car, her phone doesn’t work. The only sign of life is a note from the driver. Injured and exhausted, she tries to find out what happened and the identity of the mysterious fellow passenger. In the meantime, she keeps a diary for her unborn child.
In this barren, post-apocalyptic world, no one can be trusted. Walkie-talkies and notes left behind are the scant forms of communication. Growling sounds are the precursor to something greater than Sun-Young herself.