A Short Film About War
Photographs and videos from various war zones found on Flickr are brought to life by reports from bloggers and strung together by Google Earth. Parallel to this dramatic report, the origins of these images, blog excerpts and GPS locations are shown as a plain text file. Artist duo Thomson & Craighead critically examine the mediated information surrounding us and, quite rightly, call the results a film.