1989 (When I Was Five Years Old)
The maker's traumatic childhood experience subtly recreated using captivating light-animated drawings. Ochsner's mind conjures up images of the fatal car accident (in which his father died) as flashes of light and afterimages. Strong debut by young maker who, among other things, used his own childhood drawings: 'All the things I could see and hear that night are reconstructed with simple drawings and sounds'.