The Battle of China
The sixth entry in the Why We Fight series. An exemplary piece of propaganda made to 'educate' American soldiers about the civilisation they were going to defend as well as the enemy they would have to overcome in doing so. Extremely fascinating as to the ideological and cultural ‘liberties’ the film takes to make its argument.