Liberation in 26 Pictures
An old man observes certain acts of domestic violence across the street - and decides to get back in action, the partisan way. Das ist Valter. A finely wrought miniature that’s at once an ironic homage to the Yugoslavian SFR’s splendid history of partisan movies and a meditation on war’s cultural permanence.