Hadewijch
Céline is a novice in a convent and, in the opinion of the Mother Superior, she is too fanatical in her faith. Céline sees herself as the bride of Christ, and to get closer to her lover - just like the 13th century Flemish Hadewijch - she starves herself. The order decides to throw her out. Outside the convent, Céline comes into contact with the young Nassir, with whom she leaves for the Middle East in order to sacrifice herself in an extreme act of faith for her God. Just as in his previous films, the French director Bruno Dumont shows that people are not far from barbarians, this time in the context of religion. Dumont's Hadewijch is not interested in a specific conflict or a specific religion, but in the psychology of fanaticism. Won the prize of the international critics at the Toronto filmfestival.