A guerra do Ku-Duro
Humorous action film with very Angolan locations (mainly slums) and focusing on very specific Angolan music.
The film is fluid, musical in rhythm, occasionally nonchalant, but made with a feeling for style and genre. The jokes are not always equally subtle, but no less effective as a result. The realistic background provides a true-to-life picture of life in the slums.