3SAI: a Rite of Passage
The film documents the ritual of shaving the heads of recruits to the Third South African Infantry Battalion, in Kimberley, South Africa, contrasted with evocative landscapes and time-lapses. These images of transition in masculine identity consider what is gained and what is lost.