Namibia Crossings
Nambana Sound Company: 12 musicians and singers from Namibia, Zimbabwe, Switzerland and Russia go on tour together. Twelve different dreams on the way to a country that, like the newly founded ensemble, has to re-invent itself from scratch: Namibia, formerly German Southwest Africa. The communal quest for the deeper sources of music progressively metamorphoses into individual borderline experiences, above all through the encounter with groups of local musicians in remote provinces - euphoric, sad, intense encounters... Namibia Crossings is a journey through a country of archaic beauty, full of bizarre contrasts and contradictions - a constant echo to the polyphony of the mental landscapes created by the highs and lows of our ensemble. (CW)