Money or Life
Skolimowski’s last short is set during the Second World War. Two men meet at a funfair: one slim and one large, squabbling about money in the proximity of German policemen. In five minutes, Skolimowski succeeds in conveying his idea of the war and allows Stanislaw Dygat, the author of the story on which his film is based, to reveal a natural acting talent. (EMK)