Battements solaires
Walking towards the fire. In a ceaseless stream of light, people, landscapes and objects lead us to mysterious regions. French filmmaker Patrick Bokanowski’s work is hard to classify - and all the richer for it. Together with his wife Michèle, whose musique concrète compositions form the basis of the sound design, Bokanowski offers a prolonged, dense and visually visceral experience of the kind that is rare in cinema today. Difficult to define and locate, its strangeness is quite unique. (EC)