Brinkmanns Zorn
The German avant-garde poet Rolf Dieter Brinkmann died on 23 April 1975 after he was hit by a car in London. This Cologne representative of the Beat Generation was already a legend. Brinkmann did not fit in with the literary establishment in any way and, unlike the rest of the cultural elite, was not interested in the theme of collective guilt that still weighed heavily in Germany. Brinkmann’s world was one of the naked here and now. He stripped immediate reality of false sentiment and nostalgia and his critical deconstruction of German culture at the time still forms a milestone in German literature.