Secret Tears
One rainy morning, insurance agent Ku-Ho, who has had a lot to drink, runs over the young girl Mijo. He takes her home with him and is stunned to see that she has no apparent wounds to show for the accident. The girl is however suffering from a loss of memory and she cannot speak. Ku-Hu decides to care for Mijo and feels increasingly attracted to her. He finds out that she has paranormal powers and after a while he is able to communicate with her telepathically. His friends watch developments with the necessary skepticism and try to get hold of information about Mijo. In doing so they come across stunning information about her family. In the meantime, Mijo's powers develop to a dangerous and uncontrollable level.Park Ki-Hyungs début, Whispering Corridors, situated at a secondary school, was a box-office hit in his own country, probably partly thanks to the national teachers' union that tried to have the film banned. Even more than his début, that was an implicit commentary on the Korean education system, Secret Tears is a genre film. The director penetrates deeply into the essence of the idea of universal love and uses the enchanting visual achievements of the genre of the fantastic film.