Nous sommes tous encore ici
This film is made up of three parts, each of them covering a different period in our history. The leading roles are played by three comics, two women and a man. In the first part we see a fragment from Plato's Górgias, a dialogue between Kallikles and Socrates. This dialogue is held between two women in the comfortable apartment of one of them who just carries on with her activities, followed by the other woman. In the second part, we see a theatre scene that is ready to be rehearsed. The comic recites a text by Hannah Arendt, a speech on totalitarianism. In the third part, he (ex-comic) and she (ex-Socrates) form a couple we follow from close by.The everyday dialogues are constructed with tension and humour.'Will you finally get round to telling me which men you think are best?' (Plato) 'Seen from the standpoint of the person, isolation is the complaint afflicting the world we live in.' (Hannah Arendt)'Now just take it from me that what you think is good for someone, does not necessarily have to be good, nor bad either.' (Anne-Marie Miéville) (J.D.)