Madras Eyes
Arun, an Indian director, seeks in vain in the chaos and confusion of Madras for an idea for his next film. Then he suddenly finds himself in front of a statue of the androgynous god Ardanari, half man, half woman. The ambiguity of this mysterious figure makes his imagination run riot. The director then starts a quest that brings him into contact with Sharda, a young eunuch who agrees to tell the story of his life. The story of Sharda blossoms against the background of the fantasies of Arun as in a popular film. The relationship between the two is intense, but is far from easy. One day Sharda disappears - not just from the film story, but also in reality.Madras Eyes was shot in Southern India in a real eunuch community. The men dress and behave like women. The Italian makers started making a documentary, but during shooting, it gradually turned into a drama feature partly based on real-life events.