Last Night
The world is doomed, again. An asteroid is bearing down on the earth. But this time there are no presidents, generals, oil men or Hollywood stars to avert the danger. When the news got out, there was panic, confusion, denial. Later came acceptation. Everyone tried to spend the last few hours before the end as well as possible. Patrick (McKellar zelf) tries to escape from the obligation to go out to dinner with his family. Craig (Callum Keith Rennie) has a list of sexual fantasies he wants to realise before his death. Sandra (Sandra Oh) has agreed a suicide pact with her husband Duncan (David Cronenberg), but has trouble with her car, while public transport also fails them on this last day. Most public utilities no longer function while others, such as the gas company where Duncan works, try to keep going as long as possible.Last Night is an occasionally bitter-sweet and sometimes sour drama about the minor details and the complications at the end of the world. The question of the meaning of life seems unimportant and is reduced to: where, who with and how? Yet life goes on, even in an exhaulted form.The film forms part of 2000 vu par..., a series of films commissioned by Franse La Sept/Arte, on the theme of the state of affairs at the dawn of the new millennium (see also La vie sur terre, Book of Life, The Hole, The First Night of My Life and Midnight.The film forms part of 2000 vu par..., a series of films commissioned by Franse La Sept/Arte, on the theme of the state of affairs at the dawn of the new millennium (see also La vie sur terre, Book of Life, The Hole, The First Night of My Life and Midnight).