In an African city, a gang of youths hangs around the Cinema Africa, where they regularly treat themselves to a large dose of US action movies. They have even adopted the names of their film heroes: Van Damme, Bruce Lee, Nikita, and their leader is called Cinema. One day an enthusiastic film-maker makes his entrance and with official government aid tries to screen more national and African films. When it becomes clear that he hardly gets any support and that the youths even sabotage him, he turns into a vigilante for local film culture. Aristotle's Plot is a hybrid satire: partly normal feature, partly a reflection on the (poorly) state of production and distribution African cinema. Cameron Bailey (Toronto Catalogus) says it will undoubtedly be 'the most talked-about African film of the year'.