Het werk bestaat uit een serie performances, in beeld gebracht op een computerscherm en samengesteld uit webpagina’s, beelden, lopende chats, computercodes en geluid. Solomons digitale persona doemt via streaming beelden op uit ongebruikelijke fysieke omgevingen als een ijsgrot, in een zwembad of op een boot die door de Amsterdamse grachten vaart – constant een laptop vasthoudend waarmee ze online contact onderhoudt met haar publiek in virtuele videoconferentie-omgevingen.
Met dit project onderzoekt Solomon de collectieve online omgeving die eind jaren 1990 gemeengoed werd en toont ze de mogelijkheden van online communicatie.
Geïnteresseerd in meer? Kom dan naar de Art Directions Talk op vrijdag 26 januari. Klik hier voor de details.