No Changes Have Taken In Our Life
Ba studeert af aan de muziekacademie met sousafoon als hoofdrichting. Met een volgepakte koffer en zijn instrument op zijn rug keert hij terug naar zijn geboortestad, waar hij verwacht snel een mooie baan te vinden als muzikant. Als zijn vader hem het huis uit schopt omdat hij weigert iets te spelen voor zijn nieuwe vriendin, begint Ba’s tocht door de armoedige straten van het kleine arbeidersstadje, waar hij een aantal zwijgzame figuren ontmoet, sommigen bekender dan anderen.
Deze opvallende animatiefilm van filmmaker Xu Jingwei toont op tragikomische wijze een laconieke, monotone lusteloosheid. Hoewel Ba's werkloosheid een steeds groter probleem wordt, is No Changes Have Taken In Our Life niet slechts een beschouwing van deze lastige situatie voor afgestudeerden, maar eerder een verkenning van het verlangen om vooruit te komen op een plek met vastgeroeste gewoontes.