Can’t Help Myself
Het openingsbeeld toont een sociale tegenstelling: een zonnebadende vrouw blijkt zich nota bene op het dak van een druk kantoor in Riga te bevinden. Dan is er een strand te zien, waar dezelfde spanning voelbaar is: het werk is monotoon en oninteressant, maar een zelfhulpopname belooft rust en voldoening.
Anna Ansones scherpe, geestige film stelt de vraag: wat hebben dergelijke fantasieën voor nut in een wereld die het ons verbiedt te veranderen?