Quién lo impide
Meeslepende driedelige film die de levenskracht van een groep tieners in Madrid op een empathische en ontroerende manier vastlegt. Regisseur Jonás Trueba vroeg de tieners in 2016 om mee te doen aan een project van vijf jaar, waarin ze situaties nabootsen uit hun eigen leven. Ze praten over hun onzekerheden, over geaccepteerd willen worden, over eenzaamheid en wat ze toch moeten gaan doen met hun leven. Ze demonstreren tegen de privatisering van scholen, ze debatteren over politiek, en maken zich, net als vele volwassenen, zorgen over de toekomst van onze planeet.
Ergens tussen documentaire, fictie en pure getuigenissen in laten de jonge adolescenten zichzelf zien zoals ze werkelijk zijn, zoals we ze zelden zien: eerlijk, vol emotie, humor, scherpzinnigheid, overtuigingen en ideeën. Want de jongeren die praten over liefde, vriendschap, politiek en opvoeding hebben het niet alleen over hun eigen situatie, maar over de dingen die er voor ons altijd toe doen, op elke leeftijd.