Medea
Medea is een intelligente, hoogopgeleide vrouw maar cijfert zichzelf weg als ze verliefd wordt op de rijke ondernemer Alexei. Wanneer ze samen twee kinderen krijgen, wacht ze geduldig totdat hij scheidt van zijn vrouw. Als hij besluit te emigreren van Rusland naar Israël volgt zij zonder protest. Maar als hij zich van haar afkeert omdat zij een misdaad heeft begaan om hem te beschermen, slaat haar absolute liefde om in alles verzengende rancune.
Deze hedendaagse versie van Euripides’ 2500 jaar oude mythe over Jason en Medea krijgt een extra betekenislaag door de situering in het Beloofde Land. De wanhopige Medea verliest zich in religie en seksuele uitspattingen voordat wraakzucht de overhand krijgt. De vrouw die liefde boven kinderen stelt, wordt op indrukwekkende wijze vertolkt door de Georgische actrice Tinatin Dalakishvili, die het ene moment introvert en breekbaar is en het volgende explosief en in staat tot dodelijk geweld.