The Women’s Revenge
Dit vervolg op The Glamorous Boys of Tang (Tiger Short Competition 2019) is een nieuwe episode in Su Hui-yu’s serie waarin hij de geesten van de Taiwanese filmgeschiedenis weer tot leven brengt in een dynamische nieuwe enscenering. Een beukende bas begeleidt vijf vrouwen op een wraakzuchtige rooftocht, in dit eerbetoon aan Taiwan Black Movies, het politiek subversieve sexploitation-genre uit de jaren tachtig dat de Chinese Nationalistische Partij verbood tijdens de staat van beleg. Een zwaard boven het hoofd geheven; een messteek in de buik.
In projectruimte 1646 in Den Haag opent binnenkort The Cinema of Séance van Su Hui-yu, zijn eerste solotentoonstelling in Nederland.