With Love – Volume One 1987-1996
Tot op de dag van vandaag staat Curtains als work in progress op de uitgebreide website van de Oostenrijkse maverick master Michael Pilz. Het idee was om alle gordijnshots die hij ooit maakte strikt chronologisch te monteren – als pars pro toto-representatie van zijn oeuvre en filmfilosofie.
With Love – Volume One 1987-1996 kwam voort uit dit project. Hoe dicht het bij de oorspronkelijke intenties van Curtains zit, kan alleen Pilz zeggen. Maar aangezien zijn leven en kunst volledig over zelfontwikkeling, -ontdekking en -verwezenlijking gaan, is elke film die hij maakt op zijn eigen manier weer een optelsom. Elk werk is zowel een debuut als een cenotaaf voor wat er tot nu toe is geweest; in liefdevolle herinnering, voor de liefdevolle dag van morgen. Deze ontwikkeling vereist ontmoetingen met andere mensen, want alleen zo kun je groeien. Kom mee en leer Pilz kennen, en jezelf.