Het gat van Nederland – J.A. Deelders stadsgezicht
Jules Deelder laat zich kritisch uit over de poging om Rotterdam 'gezellig' te maken. Een meer grootstedelijke omgeving heeft zijn voorkeur. Deze productie uit 1977 is het eerste televisieportret van de Rotterdamse dichter. Voor Bob Visser was het zijn eerste film die op de beeldbuis werd uitgezonden.