Welkom in de wereld van Alberto Pimenta: experimenteel dichter, bevlogen vertaler (van o.a. Thomas Bernhard), onverschrokken performancekunstenaar (die Portugal bekend maakte met happenings), blijmoedige pornopleitbezorger, provocateur met een missie en, als enige logische optelsom van dit alles, een politieke dissident die botst met elke status kwo. Uit 24 jaar opnamen is 75 minuten pure cinema gedestilleerd.