Desert 79°: 3 Journeys Beyond the Known World
Desert 79° kijkt over de rand van de kenbare wereld. Drie gestamelde verslagen van poolreizigers, verfilmd in verschillende tinten wit. (1) De Griek Pytheas beschrijft als eerste de Noordelijke IJszee (330 BC). (2) Admiraal John Ross ontmoet op een onbekende Arctische kust de enige bewoners van het universum (1819). (3) Nadat zijn hete luchtballon onderweg naar de Noordpool is neergestort, begint de Zweeds uitvinder Andree aan een lange voettocht over het landijs terug (1897).