De film bestaat uit een gevarieerde collage op basis van één lange registrerende digitale video-opname van een moderne muziek- en dansvoorstelling. Die voorstelling vond plaats in het Aichi Arts Center in Japan, in verschillende ruimten binnen en buiten het gebouw. Het is een intrigerende en complexe opvoering die in een samenwerkingsverband van een aantal artiesten tot stand kwam. In feite maakte Oki zelf deel uit van die samenwerking, want het vastleggen van de handeling is tevens deel van de voorstelling. Oki mengde zich tussen de dansers en bewoog met hen mee door de diverse delen van het gebouw. Naast beelden van de dansvoorstelling voegde Oki impressies van Okinawa, Kochi en Nagoya in zijn collage. De drie plaatsen en de opnamen van de opvoering verklaren de titel: 3 + 1. De voorstelling, Hill of Ships, Stage of Water, gaat over rivieren; de choreografie werd gemaakt door Yonei Sumie.De impressies zijn gefilmd met verschillende materialen waaronder 16mm, 8mm en diverse videoformaten. De geprojecteerde beelden binnen de theatrale voorstelling zijn ook van de hand van Oki. Door het samenvoegen van verschillende beeldlagen en door de participerende waarneming van Oki verschilt deze film sterk van de gebruikelijke registraties van theatervoorstellingen. Door de expressiviteit van de beelden van de voorstelling verschilt de film tevens van Oki's overige, meer introspectieve werk, maar in de collagebeelden is de hand van Oki goed te herkennen.