We schrijven 1999. Een groot, chique hotel heeft de volgende stunt bedacht: ieder stel dat nog in de twintigste eeuw wil trouwen, mag tegen het schappelijke tarief van ƒ19,99 de huwelijksnacht in het hotel doorbrengen. De respons op de aanbieding is enorm. In de betreffende nacht blijkt een volledige verdieping van het hotel te zijn bezet door bruidsparen. Al snel wordt duidelijk dat de actie zeer verschillende koppels heeft aangetrokken. Van yuppen tot armoedzaaiers, van piepjonge tot bijna bejaarde stellen, van een bijstandsmoeder met een nieuwe man tot verwende nesten, van oer-Hollandse tot gemengde stellen, van racistische tot Marokkaanse koppels, van strenggelovigen tot een homoseksueel paar. Met andere woorden, een aardige dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving anno nu. In de loop van de nacht worden de talloze contrasten zichtbaar, niet alleen tussen de stelletjes, maar ook in de terloopse contacten op de gang. Soms wrang, soms tragisch, maar altijd voert het komische de boventoon.ƒ19,99 maakt deel uit van een serie van vier films die werd gerealiseerd door het Nederlands Fonds voor de Film, de VPRO-televisie en een aantal jonge productiemaatschappijen. Het verbindende thema is het naderende nieuwe millennium. Zie ook: De Poolse bruid, Temmink en De trip van Teetje.