The Hole’s Journey
Een versleten vloer, het gat eronder, een politiek activist en de Ouled Sbita-stam zijn de hoofdrolspelers in deze politieke satire. 23 jaar lang kraste de directeursstoel van een internationaal kunstinstituut over de houten vloer. Dit vloerdeel van 102cm x 120cm wordt uitgezaagd en naar een onteigend stuk land in Marokko verstuurd. Ghita Skali zet scherpe humor, persoonlijke verhalen en een speelse montage in om met The Hole’s Journey te tornen aan machtsverhoudingen en keuzevrijheid.