The Hangman at Home – VR
“Waar denkt de beul aan, als hij ’s avonds thuiskomt uit zijn werk?” Dat zijn de openingsregels van het gedicht ‘The Hangman at Home’ van de Amerikaanse dichter Carl Sandburg uit 1922. Animatiemakers en immersive kunstenaars Michelle en Uri Kranot lieten zich losjes inspireren door het gedicht voor hun gelijknamige VR-installatie, waarmee ze een Grote Juryprijs wonnen op het filmfestival van Venetië.