Silence
“Ik ben God”, zei Mansour Hallaj en weigerde vragen over die bewering te beantwoorden. In plaats daarvan wachtte hij zijn executie kalmpjes af. Elfhonderd jaar later treedt toneelschrijver Nader in zijn voetsporen. Een tragische geschiedenis herhaalt zich, opnieuw begeleid door een nieuwsgierige menigte en een berustende stilte.