Ze werden ‘Heksen van het Oosten’ genoemd, de Japanse volleybalsters die goud wonnen op de Olympische Spelen van 1964 in Tokio. Ze begonnen als volleybalteam van een textielfabriek, waarna zege na zege volgde. Hun record van 258 achtereenvolgende overwinningen staat nog steeds. Het team was zo populair dat het een hausse aan manga’s, cartoons en animes opleverde. Julien Farauts sprankelende documentaire verweeft fantastische manga en anime, zoals Attack no 1 (1968), met archiefbeelden van bloedstollende wedstrijden en extreem strenge trainingen, opgestuwd door een ritmische montage en heerlijke muziek van de Franse muzikant K-Raw.
Faraut dook eerder al diep in de sportwereld, zoals in L’Empire de la perfection, met 16mm-beelden van tennisser John McEnroe. Ditmaal strooit hij met popculturele verwijzingen. Als de vrouwen, inmiddels in de zeventig, na vele jaren weer eens bij elkaar komen, worden ze speels geïntroduceerd als heldinnen in een jarenzestigspionnenfilm. Dit is volleybal zoals je het nog nooit hebt gezien.