Happy Valley
Bij het verwerken van een jaar vol verbijsterende nieuwsberichten en beelden vanuit mijn huis in Hongkong vroeg ik me af wat het belang is van dierbare herinneringen en persoonlijk genot wanneer de boel om je heen instort. Terwijl de dagen naar een onzekere toekomst kwakkelen, vormt Happy Valley een filmisch onderzoek naar de rol van de zogenaamde ‘kleine dingen’. Een weergave van de volhardende geest in Hongkong – een poging tot ironie die wel emotioneel móet zijn. (Simon Liu)