Flowers blooming in our throats, gefilmd na de lockdown veroorzaakt door COVID-19, laat op intieme, poëtische wijze zien hoe fragiele evenwichten het dagelijks leven beheersen. Giolo filmt haar vrienden in hun eigen huis en vraagt hen enkele kleine handelingen uit te voeren. Ze kiest ervoor een slap koord te bewandelen waarbij de gebaren dubbelzinnig blijven en een soort geweld uitdrukken dat niet direct herkenbaar is. (Leonardo Bigazzi)